Skip to main content
home-page

Er werden al 3690 voorstellen ingediend

Waar kan het verkeer volgens jou veiliger?

Samen veilig onderweg in het verkeer?

Deel het project en versterk je stem

Dit platform kosteloos gebruiken?

Ontdek de details

Ontdek alle voorstellen op de kaart

Jullie voorstellen voor veiligere mobiliteit

Willekeurig
Populair
Recent
Moeilijk de weg op te rijden vanuit de Alvo, vooral tijdens de spitsuren.
De middenberm van het kruispunt Omstraat doortrekken tot de Alvo.
Jp
0 0
Meld je aan om te reageren
Zeer moeilijk rond punt
Verkeer vanuit Deurne wachten totdat verkeer voor autosnelweg en Wijnegem weg is
Martine
0 0
Meld je aan om te reageren
Hier is een wegversmalling wat wel goed is voor het verkeer te remmen, maar hier rijd ook best veel vrachtverkeer. Hieronder wordt er om de haverklap over het fietspad gereden. Dit is super gevaarlijk voor fiets/voetgangers.
Ik zou denken een paaltje waardoor ze niet over het fietspad kunnen rijden.
0 0
Meld je aan om te reageren
Straat te smal, fietsers nemen tijdens de spits de beide rijvlakken in beslag. Met de auto wordt je zowel links EN rechts voorbij gestoken door fietsen.
Een bredere fietspad naast de rijweg.
0 0
Meld je aan om te reageren
Ce n'est pas clair comment les cyclistes doivent sortir du rond point d'Herbatte pour monter sur le trottoir partagé.
Ce serait bien d'ajouter une sortie de rond point pour les cyclistes à l'entrée du trottoir partagé. Cette sortie de rond point pourrait être matérialisée par un marquage au sol, et idéalement une bordure surbaissée. Le problème se pose également dans l'autre sens, quand on sort du trottoir partagé pour rejoindre le rond point d'Herbatte. On devrait ajouter une entrée dans le rond point pour les cyclistes. Sinon, j'ai déjà vu des cyclistes et des trottinettes, sortant du trottoir partagé, qui traversent au passage piéton/cyclable, puis se retrouvent sur le trottoir de gauche, qui n'est pas cyclable, et traversent le boulevard d'Herbatte en diagonale pour rejoindre la bande cyclable suggérée de droite (ou même des trottinettes qui préfèrent rester sur la bande cyclable de gauche, à contresens). Bref, effectuer un travail d'analyse des transitions entre les différentes zones cyclables, quels sont les passages de l'une à l'autre, sont-ils fluides et bien indiqués? Merci
Eveline
0 0
Meld je aan om te reageren
Er wordt te snel gereden, hoeken dikwijls slechte zichtbaarheid, werken maken het verkeer gevaarlijk.
Chauffeurs en andere weggebruikers bewust maken van risico's. Betere bewegwijzering bij werken. Vb in mijn buurt worden fietspaden hersteld. Daarom moet op 1 fietspad het verkeer uit beide richtingen, vorige dinsdag nog zelf meegemaakt dat daardoor 2 fietsers 's avonds tegen elkaar botsten. Jachtpaden zijn ook gevaarlijk, vroeger was het een plezier daarop te fietsen, nu lijkt dat een vrij terrein voor heel snelle fietsers, leer hen dat ook een racefiets en elektrische fiets een bel moet hebben, die gebruikt moet worden en niet op het allerlaatste moment! En dat die plaatsen geen racebanen zijn. Automobilisten snelheid minderen. Alle mensen in het verkeer alstublieft beleefdheid en vriendelijkheid voor elkaar aanleren, dat zou al veel stomme situaties voorkomen.
Maria
0 0
Meld je aan om te reageren
Ontdek ze allemaal

Veilig Onderweg in het Verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, verzamelden we in het najaar 2023 meer dan 3500 voorstellen! Deze bezorgen we aan alle lokale besturen. Maar daar stopt het niet!

 

Vanaf nu kan je het platform zelf kosteloos gebruiken om voor jouw omgeving of organisatie gegevens te verzamelen!

 

Ontdek de details

Alle berichten