Elektrische super 7

20 mei

We zijn begonnen aan de bouw van een elektrische super seven. Als motor gaan we een Warp 9 gebruiken, voor controller gebruiken we een 160V/1400A warp drive (224Kw). De warp 9 gaat direct op de aandrijfas, als het nodig is komt er forced aircooling op. we hebben lifpo4 cellen van 100AH er zitten er nu 45 in, misschien dat dat nog uitgebreid wordt met 5 of 10 afhankelijk van de ruimte.

Elektrische super seven

elektrische super seven

De elektrische landrover bij de rdw

19 apr

Zo de landrover is zo goed als klaar, we hebben de RDW keuring gedaan, hij is afgekeurd omdat de rembalans achter niet in orde was. We gaan dit nu zo snel mogelijk in orde maken, vervolgens snel nog een keer keuren en dan hebben we helemaal officieel een elektrische Landrover.
hier nog even een plaatje van de landrover bij de RDW.
Elektrische auto bij de RDW

Elektrische landrover

5 mrt

Zo het is enige tijd geleden dat ik een update heb neergezet. de elektrische landrover is wat betreft ombouw bijna klaar. alleen de ontwaseming moet nog gemaakt worden. Hij rijdt goed en is behoorlijk snel.
De laatste probleempjes met de controller zijn opgelost en sindsdien rijdt hij mooi soepel.
Als iemand geïnteresseerde is kunnen ze even kijken op zonderbenzine.com”

elektrisch varen

28 nov

We zijn op dit moment druk in de weer met het verkennen van nieuwe markten voor ons bedrijf www.zonderbenzine.com. We hebben de eerste elektrische auto klaar, en wel een elektrische landrover, hij moet alleen nog gekeurd worden. We zijn ondertussen gestart aan e bouw van een elektrische Harley davidson en we zijn begonnen om ons te verdiepen in elektrisch varen. De zogenaamde fluisterboot bestaat natuurlijk al een tijdje, wij willen kijken of het mogelijk is om een elektrische boot in plane te krijgen. We hebben nu een buitenboord motortje van 9 pk en gaan eerst eens kijken wat dat doet met een elektrisch motortje erop.

Je kan op de hoogte blijven via onze site, je kan je daar ook inschrijven voor de nieuwsbrief en eventueel ook contact met ons opnemen als je bijzondere wensen hebt.

Groeten Jan van Brecht

Nu nieuw in de shop elektrische buitenboordmotor

18 nov

We zijn druk in de weer om een elektrische buitenboordmotor te maken. we hebben een donatie gehad van een defecte buitenboordmotor en dat was voor ons reden genoeg om ook deze elektrische te gaan maken. Als er iemand ideeën of suggesties heeft laat het dan gerust weten.

voor de mensen die geïnteresseerd zijn check www.zonderbenzine.com voor meer info. zodra er beelden zijn komen ze op de site.

wij gaan beginnen met een licht motortje maar er zijn mogelijkheden genoeg om ook zwaardere motoren toe te passen informeer gerust voor de mogelijkheden.

Rijden met een elektrische landrover

30 okt

We hebben afgelopen week dan echt gereden in de elektrische landrover.

Genoeg kracht om van de plaats te komen en met 48 Volt toch al zeker 40 km/h gereden. we hebben nu de andere accu’s ook bijgeschakeld en hebben een keurige spanning van 150 Volt op het hele systeem. Met deze spanning hebben we nog niet gereden, zodra dat gebeurt is worden onze ervaringen weer gepost.

We moeten nog wat kleine elektrische zaken afmaken en dan zijn we helemaal klaar.

Vriendelijke groeten,

 

Team Zonderbenzine

De motor van de elektrische landrover draait.

8 okt

We hebben vandaag voor het eerst getest met de controller. De motor heeft voorzichtig op 24 V gedraaid en het was indrukwekkend. Even een plaatje van de controller in de box met de testsnoeren er nog aan.

controllerbox met testkabels

controllerbox met testkabels

het motorcompartiment met de box dicht

het motorcompartiment met de box dicht

En ook nog een plaatje van hoe het motorcompartiment eruit gaat zien met de kast dicht, scheelt een hoop snoeren.

De motor toert op 24 V erg snel op en we zijn heel erg benieuwd naar verdere test resultaten. We gaan nu eerst met 48 V rijden om te kijken of er geen rare dingen gebeuren. We moeten het koelsysteem voor de controller nog installeren en de elektra van de auto (verlichting en overige zaken) nog in orde maken.

 

 

 

 

we hebben ook nog een plaatje gemaakt van het schermpje waarmee we de controller kunnen uitlezen. Hier kunnen de spanning van de accu’s en de stroom van de accu’s uitgelezen worden. ook kan het vermogen bekeken worden ook de spanning en stroom naar de motor kunnen bekeken worden. er kunnen ook sensoren worden aangesloten om toeren, snelheid, en temperatuur uit te lezen.

display

display

 

vooruitgang

29 sep

Na lang wachten is dan eindelijk de Warp-Drive binnen. Deze watergekoelde controller kan in de uitvoering voor de landrover 160V/1000A leveren. Dit is te updaten naar maximaal 360V/1400A.  We hebben hem al in een metalen behuizing gebouwd samen met de DC/DC converter en de contactor om de boel aan en uit te schakelen.

er  komen 70 mm2 kabels die de motor en controller en de accu’s met elkaar verbinden.

controllerbox

controllerbox

 

 

 

 

 

 

 

 

ook staan de accu’s achterin op hun plaats. de deksel moet er nog opgemaakt worden maar alle grote componenten hebben een plek.

accu's achterin

accu's achterin

Montage van de accu’s

6 sep

Het accu pakket begint vorm te krijgen.

We hebben 4 accu’s voorin zie onderstaande foto. 

accurack
accur rack

De accu’s voorin compenseren het gewicht van het oude motorblok. achterin komen er nog 8 bij en samen geeft dit 144 volt.

 

 

 

 

 

Ruimte voor de accu’s achterin.

ruimte voor accu's
ruimte voor accu’s

We hebben de bodem uit de achterbak van de landrover gehaald, hier komt een frame in met ruimte voor 8 accu’s.

De koppeling tussen de motor en versnellingsbak

29 aug

Koppeling voor naar de versnellingsbak

Deze koppeling is speciaal gemaakt voor de warp 9 en de versnellingsbak van de landrover. Het middelste deel van de koppelingsplaat wordt hierop geschroefd. Zie onderstaande foto

De koppeling zit nu in elkaar en kan op deze manier zo op de versnellingsbak worden geschoven.