Category Archives: Buitenland

Gearriveerd!

De leerlingen van 6ACEF zijn veilig geland in San Francisco! Karolien VG, onze verslaggeefster ter plekke, belooft om zo snel mogelijk verslag uit te brengen. DIABLOG kijkt al uit naar hun belevenissen in de USA.

Posted in Buitenland, Excursie, Uitwisseling | Tagged , | 1 Comment

Bericht uit Salemi – 3

Vandaag vertrokken we om acht uur om tempels te bezoeken. Omdat het weer goed was, zijn we in de namiddag naar het strand geweest. Slechts enkele Belgen zijn in het water gegaan. Daarna zijn we nog een museum gaan bezoeken … Continue reading

Posted in Buitenland, Excursie, Uitwisseling | Tagged | Leave a comment

Bericht uit Salemi – 2

Dinsdag 27 maart Vandaag hadden we om 8.30 uur afgesproken op de parking van de piazza Riformati. Onze eerste stop was Segesta. In Segesta hebben we de tempel bezocht die gebouwd werd in de vijfde eeuw VC. We zijn ook … Continue reading

Posted in Buitenland, Excursie, Uitwisseling | Tagged , , | Leave a comment

Bericht uit Salemi

Zaterdag vertrokken we vlekkeloos vanop de luchthaven van Charleroi richting Trapani. Daar werden we opgewacht door Franca en Carmelo. Na een bustocht van een half uur arriveerden 16 enthousiaste leerlingen en twee … leerkrachten in Salemi. De eerste plannen werden … Continue reading

Bericht uit Crotone – afscheid

Op onze laatste dag verzamelden we weer op school om er enerzijds onze ervaring i.v.m. de uitwisseling te vertellen aan de derdejaars en anderzijds om een evaluatieformulier in te vullen. De rest van de dag waren we vrij en konden … Continue reading

Posted in Buitenland, Uitwisseling | Tagged , , | Leave a comment

Bericht uit Crotone – dag 7

4E Vandaag zijn we om 8.45u met de bus vertrokken naar Rossano. Hier bezochten we Amarellia één van de bekendste dropfabrieken (Liquirizia of zoiets…) ter wereld. Hier wordt al sinds 1731 drop uit de wortel van zoethout gemaakt. We bezochten … Continue reading

Bericht uit Crotone – dag 6

Opgestaan met een stralende zon, stevig ontbijt met vers geperst sinaasappelsap en gewapend met een zonnebril en zonnecrème factor20 trokken we vandaag rond 09.00u naar het dorpje Ciro. De vele wijnranken die we onderweg voorbijreden, verraadde de aanwezigheid van een … Continue reading

Posted in Buitenland, Uitwisseling | Tagged , , , , | 2 Comments

Bericht uit Crotone – dag 5

Naar aanleiding van het verschrikkelijke busongeval hebben de leerlingen van 4EF, de Italiaanse studenten, alle leerkrachten en de buschauffeur vanmorgen een minuut stilte gerespecteerd ter nagedachtenis van de slachtoffers! We hebben hier al alle weersomstandigheden doorgemaakt! Terwijl jullie maandag heerlijk … Continue reading

Posted in Buitenland, Excursie, Uitwisseling | Tagged , , | 2 Comments

Bericht uit Crotone – dag 4

Opgestaan met de zon in ons ogen om 6.30u en de wind is eindelijk gaan liggen. It’s going to be a beautiful day! Om 9.00u vertrokken naar de zeevaartschool waar we hun allernieuwste speeltje mochten bewonderen: een spiksplinternieuwe digitale planetariumprojector … Continue reading

Posted in Buitenland, Uitwisseling | Tagged , , , | Leave a comment

Bericht uit Crotone – dag 3

Vandaag verlieten we Crotone voor het eerst en ging het richting San Severina, een oud stadje gelegen op een heuveltop op +/- 45 km van Crotone. De bus kon niet helemaal naar boven rijden en de minder sportieve leerlingen konden … Continue reading