Leraren veranderen levens. Jij ook!

AnoukLiebrand! verlegt haar grenzen. Zij begeleidt per 1/9/16 merkwaardige leiderschapsreizen voor leraren die onuitwisbare sporen willen nalaten.  Master Track gaat naar Uganda, IJsland en Ibiza en Drie Landen 

Lees de rest van dit bericht

Leerlingenraden Challenge, met het hoofd in de 21ste eeuw

PERSBERICHT

De stem van de leerling staat hoog op de agenda bij schooldirecteuren van Stichting OOG in Veghel. Zij consulteren leerlingen over onderwijs in de 21ste eeuw tijdens de Leerlingenraden Challenge op 17 februari bij CHV Noordkade. Directeuren Joke Schopping en Kees Hoevenaars organiseren samen met ThuisKlas en AnoukLiebrand! een leerzame en onvergetelijke dag voor leerlingen en directeuren.  Lees de rest van dit bericht

Dit Willen Wij Dag bs De Trinoom

Op 10 september organiseerden AnoukLiebrand! en Harriët Kollen in opdracht van de MR van basisschool De Trinoom in Eindhoven de grote ‘Dit Willen Wij Dag’. Een dag voor en door kinderen met wel 52 DOEN!plekken. Even geen school, maar wel heel veel leren. Wensen van kinderen die mogelijk worden gemaakt door ouders en andere mensen in de stad. Mensen die graag hun talent en passie delen met kinderen. Heel graag zelfs!  Lees de rest van dit bericht

Doen wie je bent!

Gastblog van Xandra van Hooff 

 

Afgelopen maandag, 3 november, was ik bij ‘Stand Up Education’ in Eindhoven. De première van een nieuw concept. Anouk Liebrand neemt ons mee naar de reden waaróm deze avond eigenlijk georganiseerd is. Want alleen zeggen dat mooie verhalen verteld moeten worden, dat ze de wereld in mogen is niet voldoende. Lees de rest van dit bericht

Kom naar Stand UP Education in ’t Rozenknopje Eindhoven: verhalen, verrassingen en verbinding.

Chantal van Ophuizen en ik willen met jou op zoek naar de kern van leren en ontwikkelen, van opvoeden en onderwijs. Daartoe organiseren wij  op 3 november #SUPER040, ons nieuwste initiatief in Eindhoven.  Een maandagavond vol verhalen, verrassingen en ontmoetingen. Wat maak jij mee met kinderen en jezelf? Over mooie momenten en dat wat tegenstribbelt. Plaats van handeling: café ’t Rozenknopje. Meld je wel aan! Lees de rest van dit bericht

Meesters in pesten

……of eigenlijk ‘Meesters over pesten’! Het was een woensdagavond tijdens het T-café van basisschool Trinoom in Eindhoven dat Marije Boot en Ronald Heidanus van Meesters In Onderwijs werden uitgenodigd om overpesten te praten. Niet over Methoden of Protocollen. Maar over het delen van ervaringen uit de praktijk. Over dat wat werkt. En waarom het zo werkt. Lees de rest van dit bericht

Als je je kwetbaarheid niet omarmt, word je niet krachtig

Uit de Stem van Grave. Door Truus Rütter

Voordat ik op pad ga naar Anouk Liebrand-Hermans in Eindhoven kijk ik of ik iets over haar kan vinden op het internet. En ja hoor! Je ziet haar naam en foto op tal van sociale media en ze heeft ook een eigen bedrijf en website: Anouk Liebrand! omdenker in onderwijs. Daar vertelt ze o.a. over zichzelf dat ze 40 jaar is, een gezin heeft, slechtziend is en dat ze als onderwijskundige het onderwijs wil inspireren om buiten de geijkte paden te lopen. “Ik wil wakker schudden! Raken! Tot leven wekken! Omdat het MOET! Lees de rest van dit bericht

de DOCU draait door

Ik draai door. Hardlopen helpt niet.

Het is the day after de opnames van de docu ‘Wonderkinderen’. Lees de rest van dit bericht

Veerle’s (11) brand!new School

Afbeelding

Drie kwartier. Tien kinderen. Zes verschillende werkvormen. Eén vraag: ‘Wat kenMERKT jouw DroomSchool?’ Het resultaat? De CD ‘Muziek laat je leren’ met de KlankKleuren van de Droomschool, een vernieuwend weekrooster, een vlag met logo, een presentatie voor de eerste ouderavond……….En! Veerle’s KunstPoster. Wauw! (meer…)

Computerspelletjes zijn leuker dan school

In een computerspel kom je alleen maar op een volgend level als je heel veel probeert. Op school zou je dan allang een onvoldoende krijgen op je rapport

Ties is 9 jaar. Een lach op z’n mond en een uitdagende blik. Ik luister graag naar verhalen van kinderen. Ik geloof dat deze verhalen ons de weg wijzen naar het onderwijs van nu en later. (meer…)