Silvie-van-de-laagste-prijs-garantie

Bij last minutes denken velen aan het goedkoop boeken van reizen. Maar ook in de media- en reclamewereld vallen ‘zaakjes’ te doen wanneer de deadline vlakbij is. Outdoor, online of audiovisuele leveranciers bij wie hun advertentieruimte niet opgevuld raakt, sturen dan last minutes uit. Wij waken over deze aanbiedingen en bieden die exclusief aan onze klanten.  Bij ons geen Nancy maar wel Silvie-van-de-laagste-prijs-garantie 🙂

Binnenkort is het ook de bedoeling dat bedrijven dit online kunnen boeken.  Hou alvast de website ‘last-minute-media.be’ in de gaten!  Wil u meer weten over onze last minute-aanbiedingen? Klik hier!

LM

 

Guerrilla-actie @12urenloop

Amplidata is samen met RecruitmentLAB dringend op zoek naar jong engineertalent. Hoe brengen we die vacature op een toffe manier en efficiënte wijze tot bij de laatstejaars, vroegen ze aan Soulmedia? Met een guerrilla-actie tijdens de Genste 12urenloop trachtten we alvast de studenten met het Amplidata-virus te besmetten.

www.amplidata.com

Guerrilla 12 Uren

 

Hilding kiest opnieuw voor buscampagne (en voor Soulmedia)

Onze klant Hilding Anders is een van België’s belangrijkste fabrikanten van bedden, matrassen en boxsprings. Hun verschillende merken bedienen ook verschillende doelgroepen. Dit jaar lanceren ze naast Crown Bedding, Eastborn, Jensen en Pullman nu ook Curem.

Le Tec Quaregnon

Met 15 verdelers is Curem al goed vertegenwoordigd in België. Vorig jaar verzorgden wij reeds  een buscampagne voor Pullman. En ook nu deed Hilding Anders een beroep op ons voor een nationale campagne in Vlaanderen (De Lijn) en Wallonië (Le Tec). Sleepy Brugge en Literie N°1, de verdeler uit Quaregnon, zien deze bussen alvast rondrijden in hun regio.

www.curem.com

De Lijn Brugge

Ook geteased? Adverteren op bussen is verrassend betaalbaar, dus aarzel niet met ons contact op te nemen!

Frans Maes lente lang online ‘Top Of Mind’

Ook dit jaar deed tuinaanlegbedrijf Frans Maes een beroep op onze onlinekennis om een campagne op Google te lanceren. Met de mooie lente gaan potentiële klanten in deze periode massaal op zoek naar alles wat met ‘tuin’ te maken heeft. Hét moment dus om te investeren in een onlinecampagne waardoor Frans Maes ‘Top Of ‘Mind’ is op Google.  U kan op de foto’s klikken om in te zoomen.

http://www.fransmaes.be  

Frans Maes Tuinaanleg

fransmaes - tuinarchitect

 

Ook geteased? Aarzel niet met ons contact op te nemen!

Vernieuwend is ook: inspelen op de actualiteit

Gisteren raakte bekend dat het Casino van Oostende een boete van 3.000 euro moet betalen wegens het schenden van het rookverbod. Er zit voor de uitbater van het Kursaal niks anders op dan om zijn speelzaal met een 60-tal speelautomaten nu ook rookvrij te maken, waardoor er wordt gevreesd dat heel wat klanten naar illegale gokcircuits zullen gaan.  Het sein voor Soulmedia om samen met onze klant Carousel.be, die online casinospelen aanbiedt, kort op de bal te spelen door dit fijne filmpje viraal te laten gaan.

Carousel Facebook

Adverteren op kusttram? Verrassend betaalbaar!

Meubelen Plasman2
Een heel jaar lang rijden er langsheen de Belgische kustlijn vijf trams uit met op hun dakpaneel ‘Meubelen Plasman’. Onze klant was snel overtuigd van de vele voordelen:
  • Ideaal voor awareness: de trams rijden op lange termijn én met een hoge herhalingsgraad.
  • Twee toonzalen van onze klant bevinden zich in Nieuwpoort en Koksijde,  zo is de advertentie steeds te zien binnen de actieradius van het winkelpunt.
  • Sommige doelgroepen zijn moeilijk te bereiken. Gelukkig hebben alle consumenten iets gemeenschappelijks: ze moeten zich verplaatsen. Zo komen ze zeker trams tegen met onze campagne.
  • In tegenstelling tot wat de meeste adverteerders denken, is adverteren op bussen en trams verrassend betaalbaar.

Google Partners Event

Gisteren vond in The Event Lounge in Evere het prestigieuze Google Partners Event plaats. Dat is een hele dag praten over het steeds veranderende onlinelandschap met interessante sprekers en workshops. En ook netwerken met lekkere hapjes. Een impressie.

Het was in Brussel te doen, net de dag dat ze in de media vroegen om de hoofdstad te mijden met de auto omdat er een Amerikaanse president ons land bezocht. Niet verwonderlijk dat we, net als vele andere genodigden, te laat waren voor de introspeach.

De tweede toespraak werd gehouden door Alex Langshur, co-founder van een van de grootste Google Partners, het Amerikaanse Cardinal Path. Hij lichtte het succes toe van zijn bedrijf. Hoe hij leerde dat je een prospect niet overtuigt door hem met termen als CTR, PPC of CTC naar het hoofd te slingeren. Een klant wil awareness, wil weten wat hij of zij wint, wat het opbrengt. Ook belangrijk hierbij, vindt Langshur, dat je de klant niet teveel beloofd zoals een X-aantal nieuwe klanten of offertes. Want dan loopt zo’n samenwerking meestal fout af.

Hoe overtuigen zij dan een klant, vroeg iemand uit het publiek? Langshur: “Wij openen onze presentatie steevast met een filmpje waarin een zaakvoerder spreekt over de succesvolle samenwerking met ons bureau. Daarin kan hij wel zeggen wat het hem allemaal heeft opgebracht en hoe fijn het samenwerken is met ons. Twee punten die een klant heel belangrijk vindt.”

Langshur had het ook over de 4P’s die zijn bedrijf hanteren: People, Product, Process en Profits. Als je hier een goed evenwicht in vindt, dan kan je spreken van kwaliteit. Of:

  • Maak tijd voor het investeren in relaties
  • Investeer in systemen, verkoop en opleiding
  • Hou rekening met een bouwproces en verwacht niet te snel resultaat
  • Doe liever ‘maar’ een ‘paar’ dingen, maar doe ze dan uitstekend

“Wanneer een klant weigert in te zien hoe belangrijk het is mobile aanwezig te zijn op het net, zeggen wij: ‘Dan hebben we uw geld niet nodig, want dan kunnen we u geen rendement beloven’.”

Dan was het de beurt aan Roel Naessens, de Head of Retail van Google. In zijn halfuur durende betoog vertelde hij over de belangrijkheid van een mobile vriendelijke website. Vijftig procent van de Belgische bedrijven zou dit nog niet hebben. Hij had hiervoor een krachtige oneliner in petto: “Wanneer een klant weigert in te zien hoe belangrijk het is mobile aanwezig te zijn op het net, zeggen wij: ‘Dan hebben we uw geld niet nodig, want dan kunnen we u geen rendement beloven’.”

Be there, be relevant en be optimice. Dat waren de drie bulletpoints tijdens zijn voorstelling.

  • Be there: met een mobiele website ben je 24 op 24 aanwezig
  • Be relevant: met remarketing en RLSA zorg je dat wanneer een potentiële klant je website heeft bezocht, dat die persoon jou steeds terugvindt wanneer hij of zij op Google zoekt naar producten of diensten in jouw sector
  • Be optimice: zorg altijd dat je de info over je producten en diensten up to date houdt

Vroeger werd het internet gebruikt om via een zoekopdracht op een bepaalde website te belanden en daarna de tekst te lezen.

Maar die tijd is voorbij. Daarom moedigt Google aan om een mobiele en sociale strategie te integreren, om de website krachtiger, interessanter en meer entertainend te maken, maar ook persoonlijker. Mensen schenken beperkte aandacht aan een saaie website. Zet alles mobile vriendelijk online: je cataloog, je beoordelingen en je conversaties met klanten. Want de Google-zoekmachine kijkt naar relevantie.

Het is belangrijkheid om niet enkel op Google sterk aanwezig te zijn, maar ook op YouTube om de visibiliteit te verhogen.

Als eerste workshop koos ik voor Brand Building, of de belangrijkheid om niet enkel op Google sterk aanwezig te zijn, maar ook op YouTube en dit om de visibiliteit te verhogen. Want het oog wil ook wat. Wil eigenlijk heel veel. Wat ik wel frappant vond en wat eigenlijk onze slogan van vernieuwend media- en adviesbureau bevestigt: slechts 5% van de Google partners in de zaal had al eens een onlinecampagne op YouTube gedaan. Terwijl wij van Soulmedia hier al een tijdje mee bezig zijn, bewijs onze case van Imabru vorig jaar.

Imabru

De meest voor de hand liggende manier om te adverteren op YouTube zijn natuurlijk de advertenties voor populaire filmpjes, waar je de doelgroep makkelijk kan kiezen. Maar deze zorgen soms voor ergernis en kan je snel skippen. De sterkste manier, maar niet de makkelijkste, is een eigen (bedrijfs)film of commercial posten en die dan via advertising hypen.

Je kan kiezen voor een ‘Hero’ gehalte, waarbij originaliteit en acteurs een belangrijke rol spelen. Het mooiste voorbeeld dat werd gegeven was de ‘The Epic Split’ van Volvo Trucs met Jean-Claude Van Damme. Deze clip haalde zo’n 80 miljoen views en deed daarmee veel beter dan de meer ‘sexy’ commercials.

Hier is natuurlijk een groot budget voor nodig. Voor minder grote bedrijven is er echter een schitterend alternatief.  Bij deze lowbudget filmpjes wordt getoond hoe men iets ‘maakt’ of ‘doet’ en wordt er een titel gekozen met de meest relevante trefwoorden. De kritische consument gaat op het internet immers niet enkel op zoek naar info maar ook wanneer hij een vraag heeft of ongemak wil verhelpen. Zo heeft iedereen tegenwoordig wel eens te maken met “nek- en rugklachten”. Als je dit intikt op Google zie je naast afbeeldingen ook een YouTube-filmpje opduiken met reclame voor www.rugpijn-voorkomen.be. Je creëert een ‘hot topic’ op Google dus.

Rugklachten

Met Google Shopping  trek je meer potentiële klanten aan.

Volgende workshop ging over Google Shopping. Dit is sinds november 2013 nu ook mogelijk in België. We zien in de zoekresultaten steeds vaker advertenties terugkomen met productvermeldingen. Dat zijn dus Google Shopping resultaten, of beter gezegd: Google AdWords Product Listing ads (PLA). Google heeft voor winkeliers ook flink wat nieuwe Shopping-mogelijkheden uitgerold en de vereisten aangescherpt. Kortom, Google Shopping is in beweging en begint nu ook in België een serieus advertentiekanaal te worden.

Het biedt als verkoper vele voordelen, als daar zijn:

  • Je trekt meer potentiële klanten aan. Het helpt om winkelende klanten te bereiken terwijl ze zoeken naar artikelen die ze op Google kunnen kopen
  • Je kan zelf de productinformatie beheren. Met Google Shopping kan productinformatie correct en up-to-date gehouden worden, zodat je klanten relevante, actuele artikelen te zien krijgen

Tot slot van zo’n event is er altijd ruimte om te netwerken en connecties leggen gaat natuurlijk makkelijker bij een lekker hapje en drankje. Want laat daar geen twijfel over bestaan: de receptie was net als de hele dag zeer te smaken!

 

 

Langs Oost-Vlaamse wegen…

Weba…komt men dezer dagen Arsene Weba tegen. Hij promoot de webshop van zijn meubelzaak op 20m² grote billboards in Gent, Deinze en omstreken. En dit aan een unieke Last Minute prijs. Soulmedia helpt dus ook Arsene om te besparen op zijn media-uitgaven, want dankzij jarenlange samenwerking en onze nauwe band met de leveranciers, krijgen wij de scherpste Last Minutes binnenover heel België.

www.weba.be

Weba1 Weba2 Weba3 Weba4 

 

Na Google 360, nu Interactive Video

Bekijk hier als eerste onze bedrijfspresentatie op You Tube.  We blikken terug op 2013 maar kijken ook naar de toekomst.  Als innovatief media- en adviesbureau gaan wij steeds op zoek naar nieuwe dingen.

En na Google 360, waar mensen online de kans krijgen om virtueel je toonzaal  te bekijken, is er nu ook Interactive Video.

De leverancier zelf noemt het taggable, shoppable en clickable video. Je kan hiermee niet enkel de showroom bekijken, maar ook producten aanklikken waarna je de prijs te weten komt en het kan kopen en/of sharen op de Social Media.

Vernieuwend media- en adviesbureau!