Een klacht over een gekocht product of dienst?

Wij bieden dé oplossing!

Eerste hulp bij klagen

Eerst dient u uw klacht in bij de aanbieder. Dat is de voorwaarde. Heeft u dat nog niet gedaan?

Indienen klacht 

U komt samen met de aanbieder niet tot een oplossing. Dien dan uw klacht in bij De Geschillencommissie.

Onze procedure

Wij verzamelen standpunten van u en andere partijen (ook digitaal).

Dé oplossing

In de vorm van mediation, onderlinge oplossing en bindend advies (uitspraak).

Van indienen klacht, met ons proces, naar dé oplossing

Stapsgewijs informeren (als u op de link klikt komt u uit bij de pagina waar het proces wordt uitgelegd) wij u rondom ons proces. We nemen u mee op hoofdlijnen, geven u een tijdsindicatie en informeren u over de kosten die het proces voor u met zich meebrengt. U vindt hier belangrijke informatie (als u op de link klikt komt u uit bij de pagina waar het proces wordt uitgelegd) over wat we van u verwachten om de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. Genoemde doorlooptijden en kosten zijn gemiddelden.

Hier staat een afbeelding waarin het proces te zien is. Punt 1: het registreren, dit zal 1 week duren. Punt 2: inname, dit duurt gemiddeld 7 weken. Punt 3: behandelen, dit duurt gemiddeld 6 weken. Punt 4: besluiten, dit duurt gemiddeld 8 weken.

Alles over De Geschillencommissie

Alles over De Geschillencommissie

Klik hier

Garantie

We leveren u een bindend advies
(uitspraak) dat door u en de andere partij
wordt nagekomen. Daar zien wij op toe.
Hoger beroep is niet mogelijk.

Oplossing

Beter gezegd... dé oplossing.
En die kan zijn: mediation, onderlinge
oplossing en bindend advies (uitspraak).

Zorgvuldig in de tijd

Een ECHTE OPLOSSING vergt de nodige tijd waarin wij u goed betrekken en informeren.

Dichtbij

  • Een deskundige komt indien nodig bij u thuis om te bekijken wat er aan de hand is.
  • Bij een mondelinge behandeling van uw zaak zijn er diverse zittingslocaties in het land.
  • Correspondentie over uw zaak simpelweg in mail of brievenbus.

Als deskundig
en onpartijdig rechtspreken nodig is!
Wat kunt u dan doen?

Als snel en onpartijdig rechtspreken nodig is!
Wat kunt u dan doen?

Met veel zorg uw klacht indienen en onderbouwen, u goed informeren rondom eerdere uitspraken en waar nodig advies inwinnen draagt allemaal bij tot een oplossing naar tevredenheid.

  • GOED INZICHT IN EERDERE UITSPRAKEN
  • ADVIES VRAGEN AAN ONS 
  • UW KLACHT GOED ONDERBOUWEN

“Er is een goede oplossing uitgekomen!” De woorden van een klant/cliënt na zitting.

(tevredenheidsmonitor april 2019)

Er is een goede oplossing uitgekomen!” De woorden van een klant/cliënt na zitting.

(tevredenheidsmonitor april 2019)

Nieuwsberichten

Nieuwsberichten

Onterecht gebruik van de naam van De Geschillencommissie
De Geschillencommissie ontvangt signalen dat onze naam wordt gebruikt bij de telefonische verkoop van energiecontracten. Daarbij is de indruk ontstaan[...]
Feestdagen en bijzondere data 2024
Onze organisatie is op bepaalde data gesloten. Hierdoor zijn wij telefonisch ook niet bereikbaar. Uiteraard kunt u wel gebruik maken[...]
“We omarmen de aanpak versterking toegang tot het recht en willen hieraan bijdragen”
Reactie ministerieel erkende adr-instanties: “We omarmen de aanpak voor versterking van de toegang tot het recht en willen hieraan bijdragen”[...]
Jaarverslag 2022 is live!
De Geschillencommissie is in haar volle breedte voelbaar rechtvaardig voor iedereen in het oplossen van klachten en geschillen. Onze positie[...]