Wil je binnen je organisatie of organisatieonderdeel bouwen aan een sterk managementteam, de betrokkenheid van je medewerkers vergroten, werken aan continu verbeteren of effectieve samenwerking bevorderen? Of je nu deel uitmaakt van een klein team of een grote organisatie, er zijn mogelijkheden om te groeien en je te verbeteren richting een High Performance Organisatie (HPO).
Het HPO Center biedt op basis van solide wetenschappelijk onderzoek en meer dan vijftien jaar praktijkervaring, inzicht en inspiratie die helpen bij het groeien naar die HPO-status. Neem contact met ons op voor meer informatie!
Om flexibel en kundig om te kunnen gaan met grote veranderingen is het van belang voor teams en organisaties dat ze zich goed voorbereiden. Dat ze toekomstbestendig zijn…en blijven. De basis daarvoor is begrijpen wat er werkelijk binnen je team of organisatie gebeurt. Begrijpen wat de kwaliteiten en uitdagingen zijn van je interne organisatie.
Het de kennis van het HPO Center geeft je dit inzicht. Ons HPO-raamwerk wordt wereldwijd voortdurend getoetst op haar werking. Het HPO Center geeft je de kennis en de focus. Als je dat goed toepast haal je bewezen betere resultaten voor je organisatie.
Neem contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak.
Lees verderDeze Quick Insight onderzoekt de essentiële rol van medewerkerstevredenheidsonderzoeken bij het verhogen van de organisatieprestaties. Het benadrukt de behoefte aan actiegerichte reacties en de strategische integratie van de HPO-diagnose voor een grondige beoordeling van de organisatievitaliteit. Het stelt de gangbare uitdagingen bij het uitvoeren van effectieve onderzoeken aan de kaak en pleit voor een synergetische aanpak, waarbij gedetailleerde feedback van medewerkers gecombineerd wordt met het bredere HPO-raamwerk om gerichte, impactvolle verbeteringen te stimuleren.
Meer informatie
Deze Quick Insight beschrijft de transformatieve reis van een Europese Multinational om een mogelijke vijandige overname te voorkomen. Door Hanna’s High-Performance Organisatie (HPO) Model te combineren met het HPO-raamwerk van De Waal, legde het bedrijf de nadruk op hoogwaardig prestatiegedrag, operationele duidelijkheid en strategische transformatie, waarmee de overname werd voorkomen. Het artikel belicht de rol van het management in het bevorderen van vertrouwen en veerkracht, met successen zoals verbeterde communicatie en hernieuwd vertrouwen van investeerders.
Meer informatie
Deze Quick Insight gaat dieper in op de relatie tussen medewerkerstevredenheid en organisatieprestaties binnen een Takaful verzekeringsmaatschappij in Dubai. Het benadrukt het belang van het Happiness at Work (HAW) model en het HPO-raamwerk. Meer dan alleen financiële compensatie speelt de aantrekkelijkheid van een organisatie een cruciale rol bij het behouden en aantrekken van talent. De casestudy toont de tastbare voordelen van het prioriteren van geluk op de werkplek.
Meer informatie
Als de corona pandemie ons iets heeft geleerd, is het wel dat bijna alle organisaties niet goed genoeg voorbereid zijn op disruptors. Helaas zal covid-19 niet de laatste ‘verstoorder’ van business as usual zijn. Ook megatrends, grote sociale, economische, politieke en technologische veranderingen als vergrijzing, klimaatveranderingen en immigratiestromen, zullen dat doen.
Megatrends en disruptors worden vaak ervaren als bedreigingen voor toekomstige organisatiegroei of zelfs voor het voortbestaan van de organisatie. Maar dat is een te eenzijdig beeld: grote veranderingen of plotselinge verstoringen bieden ook kansen. Maar dan moet je wel weten hoe je die kansen kunt benutten.
Om organisaties hierbij te helpen hebben André de Waal en Julie Linthorst op basis van wetenschappelijk onderzoek de belangrijkste megatrends en disruptors geïdentificeerd, de effecten van deze veranderingen geëvalueerd en beschreven hoe organisaties daarop kunnen reageren. Ze hebben hiervoor het HPO (hoogpresterende organisatie) raamwerk gebruikt om zeker te stellen dat de voorgestelde handelwijzen daadwerkelijk gaan helpen om op de toekomst voorbereid te zijn. De uitkomsten van hun onderzoek zijn omgezet in de Future-Readiness Diagnose, een vragenlijst waarmee je zelf in kaart kunt brengen in hoeverre de organisatie voorbereid is op de ontwikkelingen in de (nabije) toekomst. En wat je nu kunt doen om straks future proof te zijn.
Dit boek is een must voor managementteams, leiders van de toekomst en iedereen die zich bezighoudt met the future of work, personeelsmanagement en innovatie.
Word onderdeel van een exclusieve groep van duizenden managers en professionals en ontvang 1 x per maand onze digitale nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief vindt u:
Inspirerende cases die uw organisatie vooruit kunnen helpen
Artikelen die uw kennis op het gebied van HPO en leiderschap verrijken
Programma's en trainingen die u en uw collega's verder ontwikkelen
Bonus: Na inschrijving ontvangt u gratis het digitale magazine FACTOR5.
Meld u nu aan!