‘Dan op ons best’

© Nic Declercq

RG-Zeehaven trekt zaterdagavond naar Temse, de derde in het klassement en de coleider in het laatste periodekampioenschap. Technisch directeur Eric Ceulemans hoopt op een bevestiging na de winst tegen Brakel.

FRANK ROMMELAERE

‘De zege tegen Olsa kwam er net op tijd’, aldus Ceulemans. ‘Ons seizoen is net als de competitie in het algemeen een vreemd verhaal. Het is onvoorstelbaar hoeveel teams nog steeds achterom moeten kijken om te checken of de kloof met de barrageplaats veilig is. In echt degradatiegevaar zijn we nooit gekomen. Om wiskundig safe te zijn hebben we wellicht nog een vijftal punten nodig. Anderzijds staan we slechts zes punten achter de vijfde. De balans is niet zo negatief. Zeker als je weet dat blessures en onterechte uitsluitingen ons toch enkele punten hebben gekost.’

Wat verwacht je op Temse?

Eric Ceulemans: ‘We krijgen opnieuw te maken met een ploeg in vorm. Dat is een soort van rode draad die door ons seizoen loopt. Denk maar aan Ath, Brakel, Coxyde en Oudenaarde. Anderzijds waren we in die matchen zelf ook meestal op ons best. Behalve dan op Deinze waar we genekt werden door de capriolen van de grensrechter. Jammer genoeg kunnen we nog niet beschikken over Kotsaridis. Hij is heel wendbaar, technisch vaardig en door zijn hoge snelheid van uitvoering en sterke linker een gevaarlijk heerschap in de box. Je merkt snel dat hij een hoog opleidingsniveau heeft genoten en in de Griekse eerste klasse heeft gevoetbald.’

Krijgt de kern voor volgend seizoen stilaan vorm?

‘Maes, Welvaert, Joos, D‘Haeseleer, Blancke, Elewaut, Doka, Vandekerckhove en Da Silva blijven. De jongen talenten De Ceuninck en Van Wassenhove worden doorgeschoven naar de A-kern. Dat blijft de clubpolitiek. Met Kotsaridis, Van Hende en Van de Geuchte werden al drie nieuwkomers aangetrokken. Teirlynck, Dutoit en Fayardo verlaten Racing. Ik hoop begin volgende week de naam van de nieuwe diepe spits bekend te kunnen maken. Daar komen in principe nog een linksvoetige verdediger en een jonge aanvaller bij.’