Pelgrimspad: Haastrecht Groot Ammers

Zaterdag 12 juli 2014
Haastrecht-Groot Ammers
16 km

Na 2 maanden maar weer eens een etappe gewandeld van het Pelgrimspad. Het was broeierig warm weer. Gelukkig hield de zon zich de eerste 8 kilometer schuil achter een wolkendek.
We reden eerst naar Groot Ammers, waar we de fietsen achterlieten. Daarna reden we met de auto naar Haastrecht naar het beginpunt van de wandeling. Het was een mooie wandeling, alleen liepen we wel heel lang over een asfaltfietspad langs de Vlist, zo'n 10 km! Aan dit fietspad, waar we later met de fiets ook weer langskwamen, is een flierljepvijver, waar vanmiddag wedstrijden werden gehouden. Leuk  om eens in het echt te zien. We wandelden ook weer door Schoonhoven, waar we het Grote Rivierenpad kruisten. Daar namen we de pont en toen was het nog een kilometer of 5 naar Groot Ammers. Daar pakten we onze fietsen om nog een mooie tocht terug naar Haastrecht te maken.

Haastrecht

Nog ver naar Visé

Toch nog een stuk grasdijk

Stadskorenpakhuis in Schoonhoven

Met de pont de Lek over bij Schoonhoven

Het fietspad langs de Vlist, waar we ook gewandeld hebben

Flierljepwedstrijd

Vogezen 3

Donderdag 26 juni
12,3 km

Alweer de derde wandeling in de prachtige Vogezen. Ook deze wandeling was weer in de buurt van de andere twee. Je zou hem zelfs aan de vorige vast kunnen  knopen. We parkeerden de auto op de Honeck en begonnen daar aan deze mooie wandeling.  Ook hier weer mooie uitzichten over de dalen en over nu groene skipistes. Ook tijdens deze wandeling kwamen we weer over een gedeelte waar bij stond: 'Passage dificile'. Er was een paar jaar geleden een aardverschuiving geweest, zodat we over allemaal rotsblokken moesten klauteren.

Vogezen 2

Woensdag 25 juni 2014
7,4 km

De tweede wandeling, die we maakten begonnen we op de col de la Schlucht, en het begon gelijk al heftig met het 'Sentier des Roches' Wat de naam al zegt, een rotsachtig pad, met soms diepe afgronden, maar gelukkig hadden ze op de moeilijkste plekken leuningen en trapjes gemaakt. Later zagen we op internet, dat dit het meest beruchte en gevaarlijke pad in de Vogezen is. Ook deze wandeling was weer erg afwisselend met vaak prachtige uitzichten. Ook hebben we nog een berggeit gespot.

Berggeit

Vogezen 1

Dinsdag 24 juni 2014
12 km

Na onze fietsvakantie, waarvan je hier een verslag kunt lezen, zijn we een paar dagen in de Vogezen geweest. Een prachtig gebied om te wandelen. De eerste wandeling begonnen we op de parkeerplaats Dreieck. We hadden een boekje, waar deze wandeling instond. Het was een heel afwisselende tocht. Dan liepen we weer door het bos en dan weer over een bergrug. We kwamen ook nog langs een paar mooie meertjes.

Puy de Sancy

Zondag 22 juni 2014
Wandeling over de top van de Puy de Sancy
6,8 km

Omdat we in mei 2013 ook geprobeerd hadden deze wandeling te maken, maar door de vele sneeuw, die er toen nog lag, genoodzaakt waren met de Téléferique terug naar beneden te gaan, wilden we nu we toch in de buurt waren deze wandeling nog eens doen. We begonnen op de parkeerplaats onderaan de berg en liepen de wandeling nu in tegengestelde richting. Het was wel bijzonder om weer op de top te staan bij veel aangenamer weer dan een jaar geleden. Het pad terug was nu goed begaanbaar. We waren vorig jaar langs een sneeuwveld omhoog geklauterd. Het was een prachtige wandeling.