Voorstelling

Contact

Vacature

 

Voeren van de boekhouding

- Inboeken financieel (cheques, dagafschriften, kas, rubriekrekeningen)
- Inboeken aankoopfacturen en betalen
- Opstellen en versturen verkoopfacturen en slotafrekeningen
- Inboeken verkoopfacturen
- Openen en sluiten rubriekrekeningen
- Berekenen beheerskosten rubriek

Controle & Rapportering

- Controle en voorbereiding BTW-aangifte
- Controle en opmaak kwartaalbalans
- Opvolging lopende rekening bij diverse externe administraties
- Debiteurenbeheer (controle cliëntensaldi, herinneringsbrieven schrijven, controle tijdig rubriceren, niet doorgegane dossiers opsporen)
- Rapportering en analyse maandcijfers
- Voorbereiding verplichte rentabiliteitsenquête genootschap Limburg
- Voorbereiden en analyse rentabiliteitsenquête Federatie
- Controle en aanvraag voorbereiden teruggave vermindering ereloon Notarieel Fonds
- Aanvraag en beheer KMO-portefeuille
- Voorbereiden aangifte witwas cel
- Opmaken fiscale fiches notarissen (indien geen vennootschap)
- Opmaken jaarrekening (i.s.m. externe accountant)

Vergaderingen, Advies & Diverse

- Voorbereiding en begeleiding (3-) jaarlijkse controle door commissie van toezicht
- Begeleiden vergadering met externe accountant
- Advies (fiscaal-vriendelijk) kostenbeheer (bijv. kantoor, personeel, verzekeringen, …)
- Verbeteren administratieve werking van het kantoor (bijv. hervorming archief)
- Verbeteren boekhoudkundige werking van het kantoor (bijv. opmaak banklijsten, aanpassing klassement aan BTW-wetgeving)
- Opzetten van intern controlesysteem (bijv. financiële controle voor aktedatum)
- Uitwerken jaarlijkse budgettering
- Investeringsanalyse
- Ondersteuning opstart nieuw boekhoudpakket
- Aanpassen berekeningsmodellen op maat (bijv. n.a.v. nieuwe tarieven)
- Opmaak geautomatiseerde afrekeningen in Word