Geen nieuws in deze lijst:

Huurprocedure Casa Violeta

Om misverstanden te voorkomen over de rechten en plichten van zowel de verhuurder als de huurder hebben wij, naast de contractuele overeenkomst een zo duidelijk mogelijke huurprocedure opgesteld per woning. Als je na het doornemen van deze procedure nog vragen hebt, of als er onduidelijkheden zijn dan vernemen wij dat uiteraard graag.

Schoonmaak

  • De huurder verplicht zich om het gehuurde schoon te houden en de gezamenlijke faciliteiten zoals de keuken, badkamer, terras en tuin na gebruik weer op te ruimen en schoon te (blijven) houden.
  • De algemene ruimten (geen afwas) van het huis en de porche worden om de twee weken schoongemaakt, inbegrepen in de huur.
  • De kosten van de bovenstaande schoonmaakwerkzaamheden zijn voor rekening van de huurder. De verplichte eindschoonmaak van je woonruimte bedraagt (zie overeenkomst)

Verstoppingen

  • De huurder dient nimmer maandverband, tampons, toiletpapier e.d. te deponeren in het toilet (toiletpapier wordt gedeponeerd in de afvalbak, naast het toilet - het rioleringsstelsel op Curaçao is helaas nog niet zo goed als in vele andere landen).
  • Verstopping van de afvoering en riolering komen te allen tijde voor rekening van de huurders.
  • Kleinschalige verstoppingen dien je in eigen beheer op te lossen door het aanschaffen en gebruiken van een ontstoppingsmiddel.

Inventaris kamer(s)

  • Huurder mag niets in het gehuurde vervangen, veranderen, afbreken of omruilen met andere kamers, zonder schriftelijke toestemming van de huurder.

Logés

  • Mocht de huurder een logé / gast ontvangen dan zal hier Nafl. 25,00 per nacht in rekening worden gebracht. Dit dient van te voren te worden gemeld en bij vooruit betaling te worden voldaan.
  • Indien er in de woning een bed over is dan kan deze worden gebruikt. Bij 100% bezetting dient de huurder in eigen beheer een bed / matras te regelen.

Water en electra

  • Ga zuinig om met het verbruik van water en stroom. Curaçao hanteert een duur tarief voor het verbruik van water en stroom. Ga derhalve niet onnodig lang douchen, laat geen ventilator draaien als je buiten bent, doe het licht en de ventilator uit als je weg gaat.
  • Constateer je problemen met de toevoer van water of elektra bel dan allereerst met Aquaelectra (463 2000). Zij kunnen aangeven of er problemen op het netwerk zijn. Kom je er niet uit? Dan bel je de beheerder.
  • Je huurt inclusief water en elektra. In de huurprijs hebben wij een bedrag van maximaal Nafl. 50,00 opgenomen voor het verbruik van water en elektra. Indien het totaalbedrag dus hoger is dan Nafl. 50 x het aantal bewoners wordt de meerprijs aan de huurders doorgerekend.

Verdovende middelen (Drugs)

  • Het gebruiken en of bezit van verdovende middelen ofwel soft en harddrugs is nimmer toegestaan. Bij constatering van het bezit en of gebruik van verdovende middelen / drugs wordt de huur met onmiddellijke ingang opgezegd. De borgsom komt hierbij te vervallen en de verhuurder zal schadevergoeding eisen als gevolg van het tussentijds beëindigen van het huurcontract.

Veiligheid en deuren

  • In het kader van ieders veiligheid dient de poort (c.q. het hek) aan de straatzijde te allen tijde dicht te zijn. Mocht de poort een keer niet dicht zijn, sluit deze dan af. De huurder verplicht zich alle buitendeuren goed af te sluiten (OP SLOT) bij het verlaten van de woning of als er verder niemand aanwezig is en of 's nachts bij het slapen gaan. Het is voor je eigen veiligheid!

Verlichting

  • Er is voldoende binnen- en buitenverlichting aanwezig. Om veiligheidsoverwegingen zijn de buitenlampen op een automatisch sensor aangesloten, zodat deze 's avonds automatisch aangaan. Op deze manier is de tuin altijd goed verlicht bij het thuis komen 's avonds. De huurder verplicht zich de lampen, welke kapot gaan (zowel de binnen als buitenverlichting) per direct te vervangen. De huurder kan de kosten van de aanschaf van lampen bij de verhuurder declareren (declareren is enkel mogelijk met de kassabon).

Inventaris terras

  • De huurder verplicht zich te allen tijde de spullen (stoelen e.d.) buiten op te ruimen. Alles wat buiten blijft is voor eigen verantwoording en rekening.

Ongedierte

  • Ter voorkoming van ongedierte verplicht de huurder zicht het gehuurde en de gezamenlijke ruimtes vrij van etensresten achter te laten. Was direct na het eten af. Dit is een eerste vereiste om de overlast van ongedierte zoals muizen en kakkerlakken tegen te gaan. Je woont in de tropen; het bestrijden van ongedierte heeft geen enkele zijn als er eten voor ze blijft staan.

Gedrag en overlast

  • De Antilliaan is een gastvrij mens en zal, buitengewone omstandigheden daargelaten, zich sociaal en vredelievend opstellen. Respecteer derhalve de cultuur en gewoontes van de Antilliaanse bevolking; Je bent  te gast op Curaçao.
  • Het is de huurder nimmer toegestaan omwonenden hinder of last te bezorgen. De huurder is gehouden ervoor zorg te dragen dat eventuele bezoekers evenmin hinder of last bezorgen.

Bevestiging en huurbetaling 1ste maand

  • Om te bevestigen dien je pagina 2 t/m 8 geparafeerd en pagina 6 van de overeenkomst te scannen en vervolgens te retourneren, met een kopie van je paspoort richting het mailadres: infohuisvestingcuracao.com
  • Hierna ontvang je van ons een bevestiging per mail met daarbij de instructies voor de betaling van de borg, 1ste maandhuur en de bemiddelingskosten.
  • Na de betaling van deze drie bedragen is je boeking definitief.

Huurbetaling

  • De huurprijs dient bij vooruitbetaling, op de 1ste van iedere maand waarop de huur betrekking heeft, te worden voldaan. Bij voorkeur per automatische overboeking. De benodigde rekeningnummers en informatie ter betaling staan vermeld in je overeenkomst.
  • Losse dagen worden apart in rekening gebracht. Hierbij wordt een dagtarief een 1/2 maandtarief en een maandtarief gehanteerd. De specifieke bedragen tref je aan in je overeenkomst.
  • Voorbeeld huur: als je op de 18de van de maand vertrekt, dan betaal je éénmaal de halve maandtarief en driemaal het dagtarief.

Tijdige huurbetaling

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling van de huur. Indien je als huurder niet tijdig betaald, dan zal je kamer op slot worden gedaan en nafl. 25,00 administratiekosten in rekening worden gebracht.
  • Pas wanneer je de huur en de administratiekosten hebt betaald, zal de woonruimte weer geopend worden.
  • Indien je uitstel van betaling wenst om wat voor reden dan ook, dien je dit tijdig en schriftelijk / per mail aan te melden bij de beheerder. Uitstel van betaling kan nooit langer dan vijf dagen.

Aanwezige faciliteiten

  • Bij de verhuurprijs zitten qua faciliteiten inbegrepen: een bed met matras; geen linnen en kussen; een kledingkast; een ventilator; verlichting; een gezamenlijke woonkamer met zitgelegenheid; een gezamenlijke keuken; een koeling; een kookstel; terrasmeubel(s) en internet. 
  • Door de loop der jaren heen zijn er diverse spullen blijven liggen, aangeschaft door vorige bewoners. Deze zijn uiteraard te gebruiken. Indien ze kapot gaan dien je zelf of gezamenlijk met je medebewoners nieuwe spullen aan te schaffen.

Kleding wassen

  • Het is normaal op Curaçao om je wasgoed naar een wasserette te brengen. Als je het 's ochtends brengt (voor je stage of werk), dan heb je het in de meeste gevallen 's middags of 's avonds weer terug.

Kamer (grote)

  • De kamers verschillen van grote. Het is mogelijk van kamer te switchen als er een 'grotere' kamer vrij komt. Meldt dit wel per mail aan de beheerder en maak je 'oude' kamer compleet schoon. Er volgt een controle. Zonder melding zul je weer in je 'oude' kamer terug worden geplaatst. Meld het dus! Let op: de huurprijzen kunnen per kamer verschillen.

Communicatie

  • Als je gedurende de huurperiode vragen of opmerkingen hebt stel deze dan per mail. Mochten er zaken in of om het huis kapot gaan, geef dit dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Ook als je door eigen toedoen schade toebrengt aan ons pand of interieur meld dit dan. Voor spoedgevallen, van wat voor aard dan ook kun je te allen tijde de beheerder telefonisch bereiken.

Contactgegevens beheerder

Sleutels (zoekraken)

  • Bij het inchecken van de woning ontvang je een buitensleutel en de sleutels van het gehuurde. Indien je de sleutels verliest dien je hier gelijk melding van te maken. Wij vervangen dan het buitenslot en laten voor alle ruimten sleutels bijmaken, voor de overige bewoners. De kosten hiervan zijn voor rekening van de huurder. Verlies ze dus niet!

Borg

  • De hoogte van je borgstelling staat vermeld in je huurovereenkomst. Aan het einde van de huurperiode ontvang je dit bedrag met aftrek van eventuele schade- en service posten, zo vermeld in de overeenkomst retour.
  • De borg kan niet worden verrekend met de laatste maandhuur.

Vuilnis

  • De vuilnis wordt op (klik hier voor het rooster) opgehaald. Je dient ervoor te zorgen dat alle vuilnis in de groene bakken zit en dat de bakken aan de kant van de straat worden geplaatst.
  • Gebruik te allen tijde zakken voor de vuilnis en deponeer geen losse etensresten in de kliko's. Dit trekt ongedierte aan, denk aan ratten, maden en kakkerlakken! Vervang dagelijks de zak in de keuken.

Internet (storing)

  • Er is wireless internet aanwezig in de woning. Overbelast het netwerk niet door zeer zware bestanden te downloaden. Als het internet even niet werkt, dan zet je allereerst de modem even uit en aan. Alle lampjes op de modem moeten groen zijn. Als je dan nog geen verbinding krijgt neem je contact op met UTS Customer Services: 9221
  • Hier vragen ze je allereerst naar je het telefoonnummer van de woning. Dat is 465 3707. Hier ontvang je de verdere instructies. (Sla dit nummer op in je telefoon)
  • Wij zijn enkel verantwoordelijk voor de betaling van UTS. De technische dienst wordt verzorgd door UTS

Hulpdiensten

  • Als er zich onveilige situaties voordoen in, om of buiten het huis bel dan met de Curaçaose hulpdiensten:

    • Politie en brandweer 911
    • Amulance 912

Tot slot en vragen

  • Wij zijn van mening dat wij je met deze huurprocedure en de overeenkomst duidelijkheid te hebben gegeven over de voorwaarden van de huisvesting via Curaçao Studentenhuis. Als je nog informatie mist dan vernemen wij dat uiteraard graag. Eventuele suggesties kun je mail richting de beheerder. Wij staan hier voor open!

Vragen over de huurprocedure? Klik hier

Copyright © 2024. Alle rechten voorbehouden. An Idar Creative design.