Klout nieuwe versie is beschikbaar … binnen enkele weken
Met Klout wordt een score berekend die aangeeft hoe succesvol iemand is op een aantal sociale netwerken op het internet.
De nieuwe Klout is aangekondigd maar nog niet actief in mijn account. Nog even wachten dus.
Marketeers overtuigd van impact van sociale mediacampagnes
Hoewel marketeers herhaaldelijk klagen dat het moeilijk is om de return-on-investment van sociale mediacampagnes te meten, geeft toch driekwart aan erop te vertrouwen dat het platform een wezenlijke impact heeft op het bedrijf. Dat is de conclusie van een enquête van consulent Bazaarvoice bij leden van The CMO Club.
Lees het volledig artikel bij Express.be
Wat is het effect van voortdurend e-mailen en sms-en op je productiviteit?
Onderzoekers van de universiteit van Londen stelden vast dat voortdurend e-mailen en sms-en je mentaal vermogen met gemiddeld 10 IQ-punten reduceert. De conclusies staan in het boek Your Brain at Work: Strategies for Overcoming Distraction, Regaining Focus, and Working Smarter All Day Long. Lees het volledig artikel bij
Express.be
Penetratie sociale media bij grote bedrijven blijft toenemen
Inmiddels maakt 87 procent van de grootste bedrijven van de wereld gebruik van minstens één sociaal medium. Dat blijkt uit een analyse van het bureau Burson-Marsteller over de bedrijven die in de Fortune Global 100 zijn opgenomen.
Lees het volledige artikel Express.be
De nieuwe Things versie 2 : Getting Things Done in luxe-uitvoering
http://culturedcode.com/things/
Getting Things Done, in het algemeen afgekort tot GTD, is een actiegebaseerde managementmethode, en de titel van een boek door David Allen. GTD is gebaseerd op het principe dat een persoon door zijn taken vast te leggen niet over zijn taken hoeft na te blijven denken. Op die manier wordt het hoofd vrijgemaakt van het moeten herinneren van alle taken en kan men zich concentreren op het daadwerkelijke uitvoeren van de taken. Wikipedia .
Voor Mac zijn Things en Omnifocus de twee belangrijkste tools om taken te beheren volgens de GTD-methode. Ik heb beiden uitgetest. Versie 1 van Things was net niet krachtig genoeg omdat het syncen met iPhone en iPad enkel via Wifi kon, Omnifocus heeft het nadeel dat het aantal toeters en bellen veel te groot is, men verliest teveel tijd met het instellen van parameters, lijsten, views. Wie nog meer tools wil kennen, vindt in dit artikel een korte vergelijking van een aantal GTD-tools. Voor wie de begint met deze methode en een eenvoudige tool zoekt, multi-platform, met automatisch sync en gratis: Wunderlist.
Nu is er versie 2 van Things, met Cloud syncing. Ik heb Things geïnstalleerd op twee iMacs, een Macbook Air, een iPhone en een iPad. Het syncen verloopt perfect en snel. De interface was al bijzonder verzorgd en erg gebruiksvriendelijk, in deze nieuwe versie zijn er nog enkele details aan toegevoegd, zoals de automatische daily review. Deze laatste functie en de Cloud-sync hebben ervoor gezorgd dat Things 2 nu voor Mac-gebruikers de allerbeste GTD-tool is geworden. Voor wie reeds een licentie had van versie 1 is de upgrade naar versie 2 trouwens gratis.
Een aanrader.
Klout past algoritme en website aan, binnenkort
Iedereen die actief bezig is met social media, heeft zich geregistreerd op klout.com; het is op dit moment de standaard in het meten van de persoonlijke succesfactor in de bekendste social media op internet.
Benieuwd wat deze aanpassing zal inhouden … blijkbaar is het een grote aanpassing want zelfs de historiek zal niet meer beschikbaar zijn!
Priorat, een wijn die je doet zwijgen
Deze fles stond ook op de proefton, maar het was geen onbekende. In Delhaize is er welgeteld één enkele Priorat te koop, de Mogarba van 2008, voor 11.99 EUR.
Van de beschrijving van een wijndegustatie mag je in normale omstandigheden een gestructureerd verslag verwachten met de zintuigelijke waarnemingen van oog, neus en mond met daarna een samenvattende conclusie. De beschrijving van vanavond zal daarvan afwijken omdat de indruk die deze wijn heeft nagelaten, niet kan gevat worden in dit strikte schema.
Er is ergens in de overgang tussen dag en nacht een schemermoment waarin kleuren, afstanden, lichtsterktes, geluiden, echo’s en steminteracties gedurende enkele minuten een andere dimensie krijgen. Lichtjes dof klinkt het dan, sterk geconcentreerd in een intens overgangsmoment, een flits van vergankelijkheid tussen het einde van de dagrealiteit en het begin van de creatieve nacht met dromen en verlangens. Zo harmonieert deze Priorat met het perfect gegrilde rundsvlees op de gasbarbecue. Met vers gesneden rauwe groenten en aardappeltjes in de schil vormt deze wijn een symbiose die zowel de smaak van het vlees als de groenten versterkt. De wijn wentelt zich rond de smaken in de mond en verheft zichzelf tot een harmonie boven deze smaken tot een genot dat grenst aan wat maximaal mogelijk is.
Het is beter om over deze wijn geen woorden uit te spreken, het is beter om stil achterover in de tuinzetel te wachten tot het duister helemaal over de avond is gevallen om dan het laatste glas uit te schenken en dat tot diep in de nacht te koesteren met kleine nipjes, telkens weer met ingehouden kreetjes van intense vreugde.
Hebt u geen profiel op Facebook? Dan bent u verdacht!
Facebook is in korte tijd een integraal deel geworden van ons leven. De doorbraak van het sociale netwerk is zo compleet dat mensen zonder Facebookprofiel volgens de Duitse Tagesspiegel als verdacht (en zelfs als potentiële misdadigers) worden beschouwd.
lees het volledige artikel
Château Lafleur Chantecaille
Château Lafleur Chantecaille
AOC St-Emilion 2009
Frankrijk - 75cl - 14% vol
Delhaize - 9.99 EUR
Dit is de wijn die op de proefton van deze week staat en die reeds in de degustatie van vorige maand als absolute nummer één is naar voor gekomen en waarvan ik twaalf flessen heb gekocht.
oog: donker kersenrood, vuurrood aan de rand, ondoorzichtig, dikke tranen die recht en traag langs het glas naar beneden zakken
neus: mineraal, pruimen, aardbeien, appels, ondefinieerbare verleidelijkheid
mond: mondvullend, zwarte drop, koffie, stoffig, zeer evenwichtige structuur tussen duidelijke nog jonge tannines, perfect stevig ondersteunende zuurtjes en zonovergoten licht alcoholische moelleux, met een lang nazinderende afdronk die langzaam droogtrekt en een fijn bittertje als herinnering nalaat
conclusie: score 16/20, een echte schat van het topjaar 2009, een wijn om zuinig in een hoekje te verstoppen en enkel te drinken met je partner of beste vrienden, niet te koud serveren (17-18° C)
Misschien kan je deze wijn nog vinden in Delhaize, maar het is best niet te lang meer te wachten. Voor minder dan 10 EUR is dit een koopje. AANRADER!