Harman Becker Logo
Log in
Country/Language
Deutschland

FAQ

Kaartupdates
  1. Waarom zou ik mij een nieuwe kaartupdate moeten aanschaffen? 
  2. Hoe kan ik een nieuwe kaart voor mijn Becker MAP PILOT navigatiesysteem kopen? 
  3. Hoe vaak worden nieuwe kaartupdates of kaartproducten uitgegeven? 
  4. Op het geleverde kaartenmateriaal komt een straat niet voor, waarvan ik weet dat die bestaat. Wat moet ik doen? 
  5. Ik heb een vraag over mijn Becker MAP PILOT kaartmateriaal. Waar krijg ik hulp? 
Installatie en gebruik van de Becker Content Manager op de pc voor de Becker MAP PILOT
  1. Wat is de Becker Content Manager? 
  2. Wat zijn de systeemvoorwaarden voor de Becker Content Manager? 
  3. Wordt de Becker Content Manager niet automatisch geïnstalleerd? 
  4. Hoe kan ik de Becker Content Manager downloaden? 
  5. Hoe verkrijg ik de nieuwste versie van de Becker Content Manager? 
  6. Kan ik van de Becker Content Manager op mijn Apple/Mac gebruik maken? 
  7. Ik weet niet, hoe ik mijn toestel op de computer dien aan te sluiten omdat ik noch een kabel, noch andere aansluitmogelijkheden heb. 
Bestelling en omruiling
  1. Hoe veilig is mijn betalingsinformatie? 
  2. Verbinding met de Becker MAP PILOT-webwinkel mislukt? 
  3. Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten? 
  4. Hoe kan ik mijn wachtwoord op de website wijzigen? 
  5. Hoe worden mijn persoonsgegevens gebruikt? 
  6. Het updateproces voor mijn download werd geannuleerd. Wat moet ik doen? 
  7. Hoe lang duurt de download van een product? 
  8. Hoe kan ik een downloadproduct omruilen? 
  9. Waar vind ik een overzicht van mijn gekochte producten? 
Becker MAP PILOT
  1. Is er een gedrukte versie van de bedieningshandleiding beschikbaar? 
  2. Waarvoor dient de SD-kaartensleuf? 
  3. Hoe kan ik een Becker MAP PILOT kopen of uitbreiden? 
  4. In welk type auto is de Becker MAP PILOT beschikbaar? 
  5. Ik heb met mijn navigatietoestel software- of hardwareproblemen. Wat kan ik doen? 
  6. Mijn navigatiesysteem geeft niet altijd de route aan, waarvan ik weet dat ze de snelste of kortste is. 
  7. De navigatiesoftware, kaarten of andere inhoud werd(en) gewist of door mijn navigatiesoftware resp. door het toestel beschadigd. Hoe kan ik deze gegevens herstellen? 
  8. Hoe kan ik controleren, of er op mijn toestel voldoende geheugenruimte voor de extra inhoud beschikbaar is? 
  9. Waarom worden niet alle TMC-berichten voorgelezen. 
  10. Waar moet ik bij TMC-instellingen op letten in gebieden vlakbij de grens? 
  11. Bestaat de mogelijkheid van een groter intern toestelgeheugen? 
  12. Hoe kan ik een nieuwsbrief bestellen? 
Kaartupdates
  1. Waarom zou ik mij een nieuwe kaartupdate moeten aanschaffen? Met een actuele kaart kunt u uw route efficiënt plannen, uw bestemming sneller bereiken en veel tijd besparen. Het wegennet is onderhevig aan voortdurende veranderingen. Met actueel kaartmateriaal hebt u steeds de informatie, die u nodig hebt om uw bestemming gemakkelijk en comfortabel te bereiken. Het materiaal omvat nieuwe en geactualiseerde wegennetten, nieuw bebouwd terrein en duizenden nieuwe speciale bestemmingen – van benzinestations over luchthavens tot restaurants en hotels. Nieuw kaartmateriaal geeft u de zekerheid, steeds over de nieuwste informatie voor uw navigatiesysteem te beschikken. Zo reist u zowel beroepshalve of privé nog aangenamer. Top of page 
  2. Hoe kan ik een nieuwe kaart voor mijn Becker MAP PILOT navigatiesysteem kopen? Sluit daartoe uw Becker MAP PILOT aan op uw computer en start vervolgens de Becker Content Manager. Via de navigatieoptie Shop komt u in het desbetreffende productoverzicht terecht. Doe de gewenste producten in uw winkelmandje en ga verder met aankopen of ga naar de kassa. U kunt ook bij uw geautoriseerde Mercedes-Benz dealer een SD-kaart met kaartgegevens aanschaffen. Top of page 
  3. Hoe vaak worden nieuwe kaartupdates of kaartproducten uitgegeven?
    Per jaar verschijnen tot twee kaarten-updates voor uw Becker MAP PILOT.
     Top of page 
  4. Op het geleverde kaartenmateriaal komt een straat niet voor, waarvan ik weet dat die bestaat. Wat moet ik doen? Aanbieders van kaartmateriaal doen alle moeite om het kaartmateriaal steeds actueel te houden. Er vinden echter vaak veranderingen in het wegennet plaats. Geef uw feedback over de straten waardoor u bent gereden onder http://mapcreator.here.com/mapcreator/. Houd er rekening mee dat voor het gebruik van de pagina registratie is vereist. Top of page 
  5. Ik heb een vraag over mijn Becker MAP PILOT kaartmateriaal. Waar krijg ik hulp? Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden of hulp bij het kaartmateriaal in uw navigatiesysteem nodig hebt, contacteert u ons per e-mail via service@beckermappilot.com. Wij doen ons best, uw aanvraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden. Top of page 
Installatie en gebruik van de Becker Content Manager op de pc voor de Becker MAP PILOT
  1. Wat is de Becker Content Manager? De Becker Content Manager is een softwaretool, waarmee u de inhoud van uw Becker MAP PILOT beheert, back-ups maakt en kaartgegevens alsook software-updates op uw toestel kunt laden. Top of page 
  2. Wat zijn de systeemvoorwaarden voor de Becker Content Manager?

    Microsoft Windows Vista, Windows 7/8/8.1/10 of

    Voor apparaat types: 9077, M013, M041, M045, M046, M050 en M051
    Apple Mac OSX 10.7 (Lion) - 10.10 (Yosemite)

    Voor apparaat types: M054, M075, M076, M083, M084, M085, M092 en M097
    Apple Mac OSX 10.8 (Mountain Lion) tot versie Apple OSX 10.12 (Sierra)

    Computer met USB 2.0
    Snelle internetverbinding (meer dan 2 Mbit/s)
    Min. 16 GB schijfruimte

     Top of page 
  3. Wordt de Becker Content Manager niet automatisch geïnstalleerd?

    Op een aantal computers wordt de automatische installatie onderdrukt. Download de nieuwste Windows Becker Content Manager van http://www.mybecker.com/enUK/Becker+MAP+PILOT-Downloads.html. Start daarna manueel de installatie.

    De versie voor de Mac kan hier worden gedownload.

    Voor apparaat types: 9077, M013, M041, M045, M046, M050 en M051 
    Apple Mac OSX 10.7 (Lion) - 10.10 (Yosemite)

    Voor apparaat types: M054, M075, M076, M083, M084, M085, M092 en M097
    Apple Mac OSX 10.8 (Mountain Lion) tot versie Apple OSX 10.12 (Sierra)

     Top of page 
  4. Hoe kan ik de Becker Content Manager downloaden?

    Voor een gratis download van de Windows Becker Content Manager klikt u hier. Tot de complete gebruiksaanwijzing geraakt u hier.

    De versie voor de Mac kan hier worden gedownload.

    Voor apparaat types: 9077, M013, M041, M045, M046, M050 en M051 
    Apple Mac OSX 10.7 (Lion) - 10.10 (Yosemite)

    Voor apparaat types: M054, M075, M076, M083, M084, M085, M092 en M097
    Apple Mac OSX 10.8 (Mountain Lion) tot versie Apple OSX 10.12 (Sierra)

     Top of page 
  5. Hoe verkrijg ik de nieuwste versie van de Becker Content Manager?

    Zodra een nieuwe versie verkrijgbaar is, krijgt u van het programma automatisch een aanwijzing om een update door te voeren. Indien u van de automatische herinneringsfunctie geen gebruik wenst te maken, kunt u de nieuwste versie van de Becker Content Manager hier met de hand downloaden en installeren.

    De versie voor de Mac kan hier worden gedownload.

    Voor apparaat types: 9077, M013, M041, M045, M046, M050 en M051 
    Apple Mac OSX 10.7 (Lion) - 10.10 (Yosemite)

    Voor apparaat types: M054, M075, M076, M083, M084, M085, M092 en M097
    Apple Mac OSX 10.8 (Mountain Lion) tot versie Apple OSX 10.12 (Sierra)

     Top of page 
  6. Kan ik van de Becker Content Manager op mijn Apple/Mac gebruik maken?

    Ja, de versie voor de Mac kan hier worden gedownload.

    Voor apparaat types: 9077, M013, M041, M045, M046, M050 en M051 
    Apple Mac OSX 10.7 (Lion) - 10.10 (Yosemite)

    Voor apparaat types: M054, M075, M076, M083, M084, M085, M092 en M097
    Apple Mac OSX 10.8 (Mountain Lion) tot versie Apple OSX 10.12 (Sierra)

     Top of page 
  7. Ik weet niet, hoe ik mijn toestel op de computer dien aan te sluiten omdat ik noch een kabel, noch andere aansluitmogelijkheden heb. De benodigde kabels zijn in het leveringspakket van het navigatiesysteem inbegrepen. Gebruik de mini USB-kabel om uw Becker MAP PILOT op de computer aan te sluiten en volg daarbij de handleiding in het gebruikershandboek op.
     Top of page 
Bestelling en omruiling
  1. Hoe veilig is mijn betalingsinformatie? Alle gegevens en details van uw creditcard worden veiligheidshalve na de invoer niet opgeslagen. De toegang tot uw persoonsgegevens schikt zich naar de beperkingen van onze gegevensbeschermingsrichtlijnen (zien in de onderste regel van de website). Top of page 
  2. Verbinding met de Becker MAP PILOT-webwinkel mislukt? Een storingsvrije werkwijze kan alleen worden gegarandeerd, als u zich met het juiste wachtwoord aanmeldt. Controleer het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in de Becker Content Manager en in de Becker MAP PILOT-webwinkel. (Het wachtwoord voor de webwinkel en de Becker Content Manager moeten overeen komen). Top of page 
  3. Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten? Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op "AANMELDEN" in het hoofdmenu en vervolgens op "Wachtwoord vergeten".  U ontvangt dan op het geregistreerde e-mailadres een e-mail met uw wachtwoord. Top of page 
  4. Hoe kan ik mijn wachtwoord op de website wijzigen? Wanneer u uw wachtwoord wilt wijzigen, kiest u in het hoofdmenu "AANMELDEN". Voer uw e-mailadres en uw wachtwoord in. Bevestig uw invoer met "aanmelden". Rechtsboven in het scherm wordt nu onder de winkelwagen "Mijn gegevens" weergegeven. Nadat u op "Mijn gegevens" heeft geklikt, kunt u in het volgende formulier uw wachtwoord wijzigen. Let op: (Wijzig dan ook het wachtwoord in de Becker Content Manager!) (Het wachtwoord voor de webwinkel en de Becker Content Manager moeten overeen komen). Top of page 
  5. Hoe worden mijn persoonsgegevens gebruikt? De door u ter beschikking gestelde persoonsgegevens kunnen uitsluitend mits naleving van onze gegevensbeschermingsrichtlijnen door derden ingekeken worden (zien in de onderste regel van de website). Top of page 
  6. Het updateproces voor mijn download werd geannuleerd. Wat moet ik doen?

    a.) Wanneer het proces voor de betaling werd afgebroken, moet u de bestelprocedure opnieuw starten. Uw producten liggen nog in de winkelwagen.

    b.) Indien de procedure tijdens het downloaden werd afgebroken en niet weer automatisch voortgezet (Becker Content Manager- opnieuw starten noodzakelijk), dan kunnen reeds bestelde producten onder "Mijn gegevens - Bestellingen" opnieuw worden gedownload.

    Indien ook dit niet functioneert, gelieve u dan tot onze servicemedewerkers op het telefoonnummer +49 6341 597 410 412 te richten.

     Top of page 
  7. Hoe lang duurt de download van een product? De downloadtijd is van uw internetbandbreedte afhankelijk. Top of page 
  8. Hoe kan ik een downloadproduct omruilen? Omruiling of teruggave van downloadproducten is uitgesloten. Top of page 
  9. Waar vind ik een overzicht van mijn gekochte producten? Sluit uw Becker MAP PILOT op de pc aan. Start de Becker Content Manager.  Klik op het symbool "kopen". De webwinkel wordt opgeroepen. Klik rechtsboven onder de winkelwagen op het veld "Mijn gegevens".  Selecteer vervolgens "Bestellingen". Top of page 
Becker MAP PILOT
  1. Is er een gedrukte versie van de bedieningshandleiding beschikbaar?

    Er komen regelmatig software-updates beschikbaar voor de Becker MAP PILOT om de voortdurende actualiteit te waarborgen alsmede een zo goed mogelijke functionaliteit te bieden. De actuele gebruiksaanwijzing vindt u hier
    Vanwege de regelmatige actualiseringen bieden wij geen bedieningshandleiding in gedrukte vorm aan. Als u toch een gedrukte versie van de bedieningshandleiding nodig hebt, kunt u deze bij uw Mercedes Benz-dealer verkrijgen.

     Top of page 
  2. Waarvoor dient de SD-kaartensleuf? De plaatsing van SD-kaarten is bedoeld voor bij de geautoriseerde Mercedes-Benz dealer aangeschafte SD-kaarten met kaartgegevens. Top of page 
  3. Hoe kan ik een Becker MAP PILOT kopen of uitbreiden? De Becker MAP PILOT is een navigatiesysteem dat voor Mercedes Benz werd ontwikkeld en ontworpen.
    De verkoop van MAP PILOT berust bij geautoriseerde Mercedes Benz-dealers.
     Top of page 
  4. In welk type auto is de Becker MAP PILOT beschikbaar? De Becker MAP PILOT is als accessoirevariant momenteel beschikbaar voor de volgende voertuigen:

    A-klasse (>09/2012 – <09/2015)
    B-klasse (>11/2011 – <11/2014)
    C-klasse Limousine (>03/2011 – <03/2014)
    C-klasse T-Modell (>03/2011 – <09/2014)
    C-klasse Coupé (>06/2011 – <12/2015)
    CLA-klasse Coupé (>04/2013 – <11/2014)
    CLS-klasse Coupé (>07/2012 – <09/2014)
    CLS-klasse Shooting Brake (>10/2012 – <09/2014)
    E-klasse Limousine (>07/2012 – <03/2015)
    E-klasse T-Modell (>07/2012 – <03/2015)
    E-klasse Coupé (>07/2012 – <03/2015)
    E-klasse Cabriolet (>07/2012 – <03/2015)
    GL-klasse (>12/2012 – <03/2016)
    GLK-klasse (>06/2012 – <09/2015)
    M-klasse (>11/2011 – <06/2015)
    SLK-klasse (>03/2011 – <06/2016)
    Sprinter (>07/2013 – 05/2018)
    Vito (>09/2014 – 12/2019)
    VW Crafter (>11/2013 – 12/2016)

    Voor verdere informatie neemt u contact op met uw Mercedes Benz-dealer.

     Top of page 
  5. Ik heb met mijn navigatietoestel software- of hardwareproblemen. Wat kan ik doen? Gelieve, om hulp bij de hardware van uw navigatiesysteem te krijgen, uw Mercedes-Benz hotline of de dealer, bij wie u uw voertuig gekocht hebt, te contacteren.
     Top of page 
  6. Mijn navigatiesysteem geeft niet altijd de route aan, waarvan ik weet dat ze de snelste of kortste is. Iedereen weet in de eigen regio afkortingen die kunnen worden gebruikt om files of ongunstige reeksen stoplichten te omzeilen. De Becker MAP PILOT berekent routes door gebruik te maken van gedetailleerde informatie uit de kaartdatabase en houdt daarbij rekening met verschillende factoren zoals afstand, gemiddelde snelheid, omstandigheden ter plaatse, beperkingen bij het afslaan enz. Met persoonlijke voorkeuren kan in de Becker MAP PILOT rekening worden gehouden door instelling van de routeopties. Hiertoe behoren bij voorbeeld snelwegen, tolwegen, tunnels of veerboten. Zo kunnen bepaalde straten of gebieden worden vermeden. Natuurlijk kan ook de actualiteit van de kaartgegevens van invloed zijn op de berekende route. Het is daarom zinvol om steeds de meest actuele kaartgegevens op de Becker MAP PILOT te hebben geïnstalleerd. Top of page 
  7. De navigatiesoftware, kaarten of andere inhoud werd(en) gewist of door mijn navigatiesoftware resp. door het toestel beschadigd. Hoe kan ik deze gegevens herstellen?

    Als u over een back-up beschikt, kunt u de Becker Content Manager gebruiken om uw toestel te repareren. Indien u niet over een back-up beschikt, contacteert u onze servicemedewerker per e-mail via service@beckermappilot.com of belt u naar onze servicehotline op het telefoonnummer +49 6341 597 410 412.

    Houd indien mogelijk steeds het serienummer van de Becker MAP PILOT bij de hand. Het serienummer is te vinden achter op het apparaat onder de streepjescode.

     Top of page 
  8. Hoe kan ik controleren, of er op mijn toestel voldoende geheugenruimte voor de extra inhoud beschikbaar is? Als er niet voldoende geheugenruimte voor de download van het betreffende product beschikbaar is, geeft de Becker Content Manager een waarschuwing. De geheugenruimte op het toestel wordt telkens voor individuele bestanden berekend. Als u verzocht wordt, geheugenruimte vrij te maken, maakt u gebruik van de functie "Gegevens beheren" tot het gewenste bestand op uw Becker MAP PILOT opgeslagen kan worden. Top of page 
  9. Waarom worden niet alle TMC-berichten voorgelezen. Om ervoor te zorgen, dat de bestuurder zo weinig mogelijk wordt afgeleid, worden alleen de voor uw actuele route relevante TMC-berichten in een omtrek van 50 km voorgelezen. Top of page 
  10. Waar moet ik bij TMC-instellingen op letten in gebieden vlakbij de grens?

    Uw Becker MAP PILOT zoekt automatisch naar de eerstvolgende TMC-zender. Daarom kan het in gebieden vlakbij de grens voorkomen, dat niet noodzakelijkerwijs de gewenste TMC-berichten van het huidige land worden ontvangen. Stel in dat geval de TMC-zender handmatig in. Kies bijvoorbeeld in de regio van Straatsburg het best de zender Inter 93.7.

    Houd er rekening mee dat de handmatige instelling behouden blijft. Als u het zendbereik van de zender verlaat, ontvangt u dan eventueel geen TMC-meldingen meer.

     Top of page 
  11. Bestaat de mogelijkheid van een groter intern toestelgeheugen? Het interne geheugen kan niet uitgebreid worden. Top of page 
  12. Hoe kan ik een nieuwsbrief bestellen? Klik in de onderste regel van de website op “Nieuwsbrief”. Meldt u zich op de volgende site aan voor de ontvangst van de nieuwsbrief. Top of page 

Shopping cart

Your shopping cart contains the following items:

Item

Amount

Type

Unit price

Subtotal
€0.00

Shipping costs

€0.00

Shipping period

1-2 business days

Destination country

within Germany
Shopping cart:
0 Items | 0,00