Instellen afwezigheidsassistent (Out-of-office reply) in Outlook

En dan ga je binnenkort met vakantie. Goed nieuws en heerlijk om weer even helemaal te ontspannen en je werk even achter je te laten. Laat anderen weten dat je er niet bent door je afwezigheidassistent (Out-of-officy reply) in te stellen. Hoe doe je dat?

De Out-of-officy reply instellen in Outlook 2003:
– Klik op Wizard Afwezigheid in het menu Extra.
– Selecteer de optie Ik ben afwezig.
– Typ in het vak Eénkeer aan elke afzender automatisch een antwoord verzenden met de volgende tekst = het bericht dat je tijdens je afwezigheid wilt verzenden.
– Druk op OK. De afwezigheidsdmelding is nu ingesteld en actief. De volgende keer dat je Outlook opstart krijg je een melding dat de Afwezigheidsassistent nog aanstaat.

De Out-of-officy reply instellen in Outlook 2007:
– Ga naar Extra, Wizard Afwezigheid.
– Selecteer de optie Automatisch antwoorden bij afwezigheid verzenden .
– Stel bij Alleen tijdens dit tijdsbereik een begin- en een eindtijd in.
– Klik op het tabblad Binnen mijn organisatie en typ het bericht dat je tijdens je afwezigheid binnen je organisatie wilt verzenden.
– Klik vervolgens op het tabblad Buiten mijn organisatie en typ daar een bericht dat je tijdens je afwezigheid buiten je organisatie wilt verzenden.
– Klik op OK.
De afwezigheidmelding is nu ingesteld en actief. De volgende keer als je Outlook weer start krijg je rechtsonder de melding in beeld dat Automatisch antwoorden nog aanstaat.

Voor die mensen die Outlook 2010 hebben kun je ook bijgaand filmpje bekijken. hoe daarin de assistent in te stellen

In oudere versies van Outlook kun je de afwezigheidmelding inschakelen via het menu Extra, Afwezigheidassistent (in de Engelse versie: Extra, Out-of -the-office assistant).

Een gedachte over “Instellen afwezigheidsassistent (Out-of-office reply) in Outlook

Plaats een reactie