• Antwerpen
  • In de mist op de Maas
  • Regensburg
  • Oss

Bijladen in Adony, Hongarije

Zondagmiddag zijn we in Adony aangekomen, konden gelijk op het steiger gaan liggen.

Maandag morgen kwam de controleur van SGS, na in de ruimen geweest te zijn en alles goed gecontroleerd te hebben maakte hij problemen over de kisten.
Deze kisten waren door nieuwe dekkleden afgedekt.

Die dag is er niets meer gedaan, de loods Emil was aan de wal geweest en hij had het vermoeden dat er in het geheel geen zonnebloempitten op voorraad waren, wel werd er met vrachtwagens aangereden.

De andere dag zaten we zo rond half elf in de stuurhut, toen aan de wal vier auto's aan kwamen rijden die naast het havenkantoor parkeerden, waar een flinke groep mensen uitstapte, uit de politieauto stapte de agent uit, deed de kofferbak open en haalde daar een knuppel uit die hij in zijn gordel stak, Abel zei, wat zou hier nu aan de hand zijn, 20110419_adony_kleinzonder te weten dat dit allemaal voor ons bedoeld was.

En toen kwamen er 14 mensen naar boord, dus men zo'n invasie gaan je haren overeind staan, eerst werd om de papieren gevraagd, nu dat zijn we gewend, een wonder dat er nog wat in te lezen valt, heeft hij alles gehad vraagt hij om Donau certificaat, dus gaven de map maar weer terug, blijkbaar gewoon overheen gebladerd, en na controle paspoort door politie en vreemdelingenpolitie, bleef de agent maar vragen om de namen van de ouders, alles goed en wel, maar ergens zijn grenzen, paspoort moet voldoende zijn.

De douane waren met 4 man in vol ornaat gekomen en spraken geen woord Duits, de behandeling door deze heren zou een reden zijn om niet meer naar Hongarije te gaan, wij zelf vermoeden dat het iets met de controleur van SGS te maken had, hoe kon de douane anders weten van de kisten, de luiken lagen dicht, maar ze vroegen direct naar de kisten met bestemming Angola.

Tijdens dit bezoek toch even contact opgenomen met het consultaat in Budapest, die ook goed bemiddeld heeft.

's Middags weer vertrokken van Adony, morgen de kisten eerst in Donaujvaros lossen aan de wal (i.v.m. hijsvermogen en afstand van kraan) en dan in een ander schip, want er is een lostermijn, en dan verder naar Mohacs om te laden.

En hier nog een foto-album.

Get more Joomla!® Templates and Joomla!® Forms From Crosstec